Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Οι κάρτες ΤΑΡΟ - TARRO


call 901 500 1840
chariot
Oι κάρτες ΤΑΡΟ - ΤΑRROT
Ίσως η πιο ακραία ρήση που έχει γίνει για το Ταρό προέρχεται από τον γάλλο ιερέα Alphonse Louis Constant, γνωστότερο σαν Eliphas Levi, ο οποίος τον 19οαιώνα είχε δηλώσει: Αν κάποιος είναι αναγκασμένος να ζήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια σκοτεινή φυλακή ή σ’ ένα απομονωμένο νησί, τότε οι κάρτες Ταρό είναι το μόνο που χρειάζεται για να τον κρατάει ενήμερο και να του δίνει έμπνευση.Το Ταρό (που συχνά γράφεται και Ταρώ αν και δεν βλέπω τον λόγογιατί να γραφτεί με ωμέγα) αποτελείται από εβδομήντα οχτώ κάρτες που συμβολίζουν παγκόσμιες δυνάμεις και έχει πολλαπλές ερμηνείες. Μπορεί κάποιος να το δει σαν εικονογραφημένο βιβλίο μιας παγκόσμιας συμβολικής φιλοσοφίας και κοσμολογίας. Ακόμα μπορεί να ειδωθεί σαν συμβολική αναπαράσταση της δομής και ανάπτυξης της ανθρώπινης ψυχής. Τέλος, και όπως είναι πιο γνωστό, μπορεί να χρησιμεύσει στην μαντεία.



Σύμφωνα με τον Court de Gebelin η λέξη Tarot προέρχεται από τις αρχαίες αιγυπτιακές λέξεις tar που σημαίνει «δρόμος» και ro που σημαίνει «βασιλικός». Είναι λοιπόν ο βασιλικός δρόμος. Άλλες ερμηνείες συνδέουν της λέξη με την εβραϊκή Torah (Νόμος). Όσο για το “t” στο τέλος που δεν προφέρεται έχει πιθανότατα προστεθεί για να δηλώσει ακριβώς της σχέση αυτή: Παίρνοντας τα γράμματα από το τέλος προς την αρχή καταλήγουμε στο Tora. Ακόμα ακριβώς αυτό το τελευταίο “t” μπορεί να προστέθηκε για να δηλώσει την κυκλική κίνηση του κόσμου μας, αφού επαναλαμβάνοντας τη λέξη μετά το τελευταίο “t” παίρνουμε: tarotarot σχηματίζεται δηλαδή η λέξη rota (wheel, τροχός). Το Ταρό αποτελείται από 78 κάρτες χωρισμένες σε δύο κύριες ομάδες: Οι 22 από αυτές είναι γνωστές σαν μεγάλα αρκάνα ή θρίαμβοι (Trionfi ή Trumps=ατού) και οι υπόλοιπες 56 σαν μικρά αρκάνα. Η λέξη αρκάνα (arcana) βέβαια δεν υπάρχει στο ελληνικό λεξιλόγιο αλλά προέρχεται από την αγγλική λέξη “arcane” που σημαίνει «μυστικό», «εσωτερικό», «κρυφό». Έτσι υπάρχουν τα μεγάλα μυστικά και τα μικρά μυστικά.Ίσως η καλύτερη αναπαράσταση της δομής του Ταρό έχει προταθεί από τον Peter Ouspenpsky. Αντίθετα με τα μεγάλα αρκάνα που είναι αρχετυπικές μορφές σχετικά απρόσιτες στην καθημερινότητα μας, τα μικρά αρκάνα αναπαριστάνουν συνηθισμένους ανθρώπους σε καταστάσεις τις οποίες βιώνουμε καθημερινά. Ουσιαστικά είναι όλες οι δυνατές καταστάσεις τηςανθρώπινης συνειδητότητας. Έτσι γίνονται πολύ πιο προσιτά και μπορούμε πιο εύκολα να ταυτιστούμε μαζί τους. Τα 56 μικρά αρκάνα χωρίζονται σε τέσσερα χρώματα με 14 κάρτες σε κάθε χρώμα. Οι κάρτες αυτές είναι οι γνωστές δέκα από τον Άσσο μέχρι το 10 καθώς και τέσσερις κάρτες προσώπων. Αντίθετα με τις σύγχρονες τράπουλες που έχουν μόνο Βασιλιά, Βασίλισσα και Βαλέ, τα Ταρό έχουν τέσσερις εικόνες προσώπων σε κάθε χρώμα, Βασιλιάς, Βασίλισσα, Ιππότης καιΑκόλουθος. Η κάρτα του Ιππότη είναι αυτή που για κάποιο λόγο έχει απαλειφθεί από τις σημερινές τράπουλες και αυτό ίσως σημαίνει ότι η σύγχρονη κοινωνία δεν αναγνωρίζει τις ιδιότητες της προσήλωσης στο σκοπό, του θάρρους και της ευγένειας που η κάρτα αυτή συμβολίζει.Κάθε χρώμα των μικρών αρκάνα αντιστοιχεί σ’ ένα από τα τέσσερα στοιχεία από τα οποίαείναι φτιαγμένος ο κόσμος και σε μια λειτουργία της συνείδησης όπως αυτές έχουν οριστεί από τονψυχολόγο Carl Jung. Έτσι τα νομίσματα ή πεντάκτινα αντιστοιχούν στο στοιχείο της γης και τιςλειτουργίες της αίσθησης (τις πληροφορίες που παίρνουμε από τις πέντε αισθήσειςμας), οι κούπες αντιστοιχούν στο στοιχείο του νερού και τη συναισθηματική μας φύση, τα σπαθιά αντιστοιχούν στο στοιχείο του αέρα και τη λειτουργία της νόησης και τέλος τα μπαστούνια αντιστοιχούν στο στοιχείο της φωτιάς και τη λειτουργία της διαίσθησης.Τα μεγάλα αρκάνα είναι συνολικά22, ένας αριθμός που δεν συνδέεται άμεσα με την έννοια του κύκλου. Ωστόσο αν διαιρέσουμε το 22 με το 7 παίρνουμε 3,14 μια πολύ καλή προσέγγιση τηςπαγκόσμιας σταθεράς «π» που αποτελεί το λόγο της περιμέτρου προς τη διάμετρο κάθε κύκλου. Το 7 αποτελεί βέβαια το άθροισμα του 3 με το 4, των αριθμών που αντιπροσωπεύουν τα βασικά σχήματα της γεωμετρίας τρίγωνο και τετράγωνο, και που το γινόμενο τους δίνει 12, τον αριθμό που ολοκληρώνει έναν κύκλο. Επίσης τα μεγάλα αρκάνα χωρίς τον Τρελό, που ουσιαστικά είναι αυτόνομη και ολοκληρωμένη ύπαρξη, είναι 21 και χωρίζονται σε τρεις επτάδες για τις οποίες θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε εξετάζοντας την κάθε κάρτα ξεχωριστά. Αν θέλουμε να συνεχίσουμε λίγο με την αριθμητική, μπορούμε να πούμε ότι το γινόμενο 22 επί 7 είναι 154, τρία ψηφία που αθροιζόμενα κάνουν 10 ή αλλιώς μονάδα. Τέλος 154 είναι το διπλάσιο του 77 που είναι το σύνολο των καρτών του Ταρό εκτός του Τρελού. Η κυκλική δομή φαίνεται κι από την κάρτα του Τροχού της Τύχης τοποθετημένη στη μέση των μεγάλων αρκάνα. Η θέση των υπολοίπων καρτών συμμετρικά ως προς τον Τροχό της Τύχης δημιουργεί μερικά πολύ ενδιαφέροντα ζευγάρια, όπως για παράδειγμα η Δικαιοσύνη στην θέση VIII με τον Κρεμασμένο στη θέση XII, οι Εραστές στη θέση VI με την Εγκράτεια στη θέση XIV, ο Ιεροφάντης στη θέση V με τον Διάβολο στη θέση XV κλπ όπως θα έχουμε την δυνατότητα να δούμε εξετάζοντας την κάθε κάρτα ξεχωριστά. Πρόκειται δηλαδή για πολικά αντίθετα και ακριβώς αυτή η αντίθεση είναι που δίνει το απαραίτητο δυναμικό για να μπει σε κίνηση ο Τροχός της Τύχης. Τα μεγάλα αρκάνα συμβολίζουν ισχυρά αρχέτυπα που έχουν μεγάλη επίδραση στη ζωή μας. Είναι οι εμπειρίες που πρέπει να βιώσουμε στο μονοπάτι της βαθύτερης κατανόησης, σε μια μορφή τόσο καθαρή που ίσως δεν είναι άμεσα αναγνωρίσιμη στην καθημερινή μας ζωή. Ο Τρελός προσπαθεί να μας διδάξει ότι η ζωή είναι ένας ασταμάτητος χορός όπου το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ζούμε την κάθε στιγμή. Συχνά όμως λόγω του φόβου μας, των περιοριστικών μας πιστεύω και των κάθε λογής προβλημάτων που συναντάμε στη ζωή μας χάνουμε την ικανότητα μας να ζούμε σε αρμονία με τη φύση έχοντας επίγνωση της κάθε στιγμής που βιώνουμε. Την κατάσταση αυτή συχνά την ονομάζουμε «χάσιμο της αθωότητας».Όταν όμως αυτή η αθωότητα χαθεί δεν μπορούμε απλά να ξαναγυρίσουμε στηνκατάσταση του Τρελού. Ο Τροχός έχει αρχίσει πλέον να γυρίζει και εμείς οφείλουμε να παλέψουμε, να ψάξουμε και να ωριμάσουμε ώστε να φτάσουμε τελικάστην ανώτερη επίγνωση του Κόσμου. Τα στάδια από τα οποία πρέπει να περάσουμεσυμβολίζονται από τα μεγάλα αρκάνα και η αθωότητα του Τρελού ίσως να μην υπήρξεποτέ παρά μόνο σαν μια μακρινή ανάμνηση ενός χαμένου παραδείσου

Η Ιστορική Εξέλιξη του Ταρό
Η καταγωγή του Ταρό δεν έχει ξεκαθαριστεί παρόλο που πολλά έχουν γραφτεί σχετικά. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν τα σύμβολα του Ταρό πρώτα χρησιμοποιήθηκαν σανεργαλεία μύησης και μαντικής και ύστερα σαν απλό παιχνίδι, όπως τα σημερινά παιχνίδια με χαρτιά, ή αντίθετα αν κάρτες αντίστοιχες με το Ταρό προϋπήρξαν σαν παιχνίδι. Κάποτε ήταν διαδεδομένη η άποψη ότι τις κάρτες του Ταρό τις έφεραν στην Ευρώπη οι τσιγγάνοι οι οποίοι μάλιστα θεωρούνταν αιγυπτιακής καταγωγής (η αγγλική λέξη gypsy για τους τσιγγάνους προέρχεται από το Egypt). Ίσως γι’ αυτό το Ταρό συνδέθηκε με αρχαία αιγυπτιακά μυστήρια, την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας κλπ. Αργότερα όταν διαπιστώθηκε ότι οι τσιγγάνοι κατάγονται από την Ασία,κάποιοι προσπάθησαν να συνδέσουν το Ταρό με την ινδική παράδοση.Οι σχέση των τσιγγάνων με το Ταρό δεν είναι ξεκάθαρη ωστόσο μάλλον αυτοί έχουνένα μερίδιο «ευθύνης» για τη διάδοση του Ταρό και τη σύνδεση του με την χαρτομαντεία. Ας δούμε όμως επιγραμματικά κάποια σημαντικά στάδια της ιστορίας του Ταρό:- Υπάρχουν αναφορές ότι συμβολισμοί αντίστοιχοι του σύγχρονου Ταρό χρησιμοποιήθηκαν στην αρχαία Αίγυπτο σε μορφή ιερογλυφικών που χρησίμευαν για μυητικούς και μαντικούς σκοπούς. Η μεταφορά σε μορφή καρτών έγινε για να βοηθηθεί η διάδοση της σοφίας που περιέχουν σε όσους μπορούν να αναγνωρίσουν το συμβολισμό. - Περίπου το 1000 π.Χ. κάρτες χρησιμοποιούνται για παιχνίδι στην αρχαία Κίνα. - Κατά την πρώτη χιλιετηρίδα μ.Χ. κάρτες αντίστοιχες με τις σημερινές τράπουλες (τέσσερα χρώματα και τρεις κάρτες προσώπων σε κάθε χρώμα) χρησιμοποιούνται στον αραβικό κόσμο. - 14ος αιώνας: πρώτη αναφορά για ύπαρξη καρτών στην Ευρώπη.- 15ος αιώνας: Το παλιότερο Ταρό απ’ όπου σώζονται κάρτες μέχρι τις μέρες μας (Visconti Sforza).-16ος αιώνας: σε κείμενα των Johann Reuchlin και Henry Cornelius Agrippaαναφέρεται η χρησιμότητα της εβραϊκής Kabbalah στον χριστιανικό κόσμο.- 17ος αιώνας: το Ταρό είναι πολύ διαδεδομένο στην Ευρώπη σαν παιχνίδι ενώ κείμενα των γερμανών Ροδόσταυρων συνδέουν το Ταρό με τον Ερμητισμό.- 18ος αιώνας: Ο διαμαρτυρόμενος ιερέας Court de Gebelin στο βιβλίο «οΑρχέγονος Κόσμος» αναφέρει ότι το Ταρό είναι ότι απόμεινε από την αρχαίααιγυπτιακή μυστική σοφία. Επίσης την ίδια εποχή ο Alliette που έμεινε γνωστός με τοψευδώνυμο Eteilla δίνει πλήρη οδηγό μαντικής μέσω του Ταρό. - 19ος αιώνας: Ο Eliphas Levi συνδέει το Ταρό με την εβραϊκή Kabbalah και τα τέσσερα χρώματα των μικρών αρκάνα με τα τέσσερα στοιχεία του κόσμου. Για να κλείσουμε αυτή τη συνοπτική αναδρομή, μπορούμε να προσθέσουμε ότι το 1910 κυκλοφόρησε το Rider Waite Tarot που αποτελεί μέχρι σήμερα το πιο δημοφιλές Ταρό. Ο Waite μετάφρασε στα αγγλικά τα έργα του Eliphas Levi ενώ ενσωμάτωσε στο Ταρότου και στοιχεία του τάγματος της Χρυσαυγής, που είχε ιδρυθεί στη Αγγλία το 1886, της οποίας υπήρξε μέλος. Πολλές απομιμήσεις αυτού του Ταρό έχουν δημοσιευτεί μέχρι σήμερα ενώ ακόμα και σύγχρονες ερμηνείες των καρτών στηρίζονται στις εικόνες του.

Ταρό και Kabbalah
Με απλά λόγια το Δέντρο της Ζωής αποτελείται από δέκα σφαίρες (Sephiroth) που εκφράζουν συμπυκνωμένα στάδια της δημιουργίας ή ξεχωριστά στάδια συνειδητότητας από το Στέμμα (Kether) που συμβολίζει το θείο ή πνεύμα μέχρι το Βασίλειο (Malkuth) που είναι το χαμηλότερο στάδιο που συμβολίζει τον φυσικό κόσμο. Υπάρχουν 22 δρόμοι που συνδέουν τις 10 σφαίρες και ο κάθε δρόμος συμβολίζει το είδος της εμπειρίας που χρειάζεται κάποιος για να μετακινηθεί από το ένα στάδιο συνειδητότητας στο άλλο. Οι 22 δρόμοι του Δέντρου της Ζωής αντιστοιχούν στα 22 μεγάλα αρκάνα του Ταρό ενώ οι 10 σφαίρες αντιστοιχούν στα 10 μικρά αρκάνα από τον Άσσο μέχρι τοδέκα του κάθε χρώματος. Η αντιστοίχηση είναι τέτοια ώστε το Ταρό να θεωρηθείσαν συμβολική αναπαράσταση και εικονογράφηση του Δέντρου της Ζωής.Ακόμα η Kabbalah διδάσκει ότι κάθε ύπαρξη λειτουργεί σε τέσσερα επίπεδα ή σε τέσσερις διαφορετικούς κόσμους: Atziluth, Briah, Yetzirah και Assiah.Atziluth είναι ο αρχετυπικός κόσμος των ιδεών και της έμπνευσης, η πηγή της δύναμης της δημιουργίας. Αποτελείται από τις τρις πρώτες σφαίρες και αντιστοιχεί στο Βασιλιά.Briah είναι ο δημιουργικός κόσμος όπου η ιδέα αρχίζει να αποκτά μια ακόμα λανθάνουσα μορφή. Αποτελείται από τις τρις επόμενες σφαίρες και αντιστοιχεί στη Βασίλισσα. Yetzirah είναι ο κόσμος της μορφής όπου σχηματίζονται τα πρωτότυπα της πραγματικής δημιουργίας. Αποτελείται από τις σφαίρες 7, 8 & 9 και αντιστοιχεί στον Ιππότη.Assiah είναι ο υλικός κόσμος που αντιλαμβανόμαστε όπου η αρχική ιδέα παίρνει σάρκα και οστά. Είναι η δέκατη σφαίρα και αντιστοιχεί στον Ακόλουθο.Στους τέσσερις αυτούς κόσμους μπορούμε να δούμε και τις τέσσερις αρχές από τις οποίες αποτελείται κάθε ύπαρξη του κόσμου αυτού: Η ενεργητική αρχή (Atziluth) ή πρωταρχική αιτία, η παθητική αρχή (Briah) που είναι η απαραίτητη αντίδραση σε κάθε δράση, η ισορροπία των αντιθέτων (Yetzirah) που δημιουργεί την μορφή και τέλος το αποτέλεσμα (Assiah). Για να δείξουμε εδώ τις ομοιότητες ή ίσως την κοινή καταγωγή των συστημάτων εσωτερικής αναζήτησης, μπορούμε να προσθέσουμε ότι και οι αλχημιστές θεωρούσαν ότι κάθε αποτέλεσμα στο φυσικό κόσμο προέρχεται από τη δράση τριών στοιχείων: του θείου (θειάφι) που συμβολίζει τη δράση και επιθυμία, του υδράργυρου που συμβολίζει τη ρευστότητα και τη δύναμη μετάδοσης και τέλος του άλατος που αποτελεί το συνδετικό κρίκοκαι καταλύτη για τη δράση των δύο πρώτων. Έχοντας σαν σημείο αναφοράς τις τέσσερις αρχές που αναφέραμε μπορούμε να βρούμε αναλογίες ανάμεσα σε όλα όσα απαρτίζουν τον κόσμο αυτό και να συνειδητοποιήσουμε ότι όλα όσααντιλαμβανόμαστε είναι φτιαγμένα με τον ίδιο τρόπο αφού οι φαινομενικές διαφορές εξαφανίζονται όταν μπούμε στην ουσία των πραγμάτων. Έτσι το Δέντρο της Ζωής γίνεται ένας μικρόκοσμος του σύμπαντος μας και η μελέτη του μπορεί να οδηγήσει στη γνώση του μακρόκοσμου αφού τα πάντα εξετάζονται στην πρωταρχική, αρχετυπική τους μορφή. Όπως στην Kabbalah σκοπός είναι να μπορέσουμε να αναρριχηθούμε στο Δένδρο της Ζωής περνώντας από τη μια κατάσταση συνειδητότητας στην άλλη, έτσι και στο Ταρό σκοπός δεν είναι να βρούμε πια κάρτα μας εκπροσωπεί καλλίτερα και να μείνουμε στη κατανόηση της κάρτας αυτής αλλά να συνειδητοποιήσουμε την κυκλική ή καλλίτερα σπειροειδή εξέλιξη της ζωής όπουκάθε εμπειρία δεν είναι παρά ένα στάδιο της πορείας. Αυτό που μαθαίνουμε από το Ταρό είναι παρόμοιο με αυτό που διδάσκει η Kabbalah. Και από τα δυο παίρνουμε το μήνυμα ότι όλα όσα έχουμε έχουν αξία και δεν χρειάζεται να πετάξουμε τίποτα παρά μόνο να ενσωματόσουμε τα πάντα. Αν κάτι ήταν άχρηστο δεν θα ανήκε στο κόσμο αυτό. Kabbalah σημαίνει «λήψη» και το σύμπαν δημιουργήθηκε από τον Θεό που θέλει να δίνει καιαποτελείται από όντα που γεννιούνται για να λαμβάνουν. Από τα όντα αυτά ο άνθρωπος είναι το μόνο δημιούργημα που μπορεί να λαμβάνει με συνειδητή επίγνωση αντίθετα με τα ζώα που λαμβάνουν χωρίς επίγνωση. Φυσικά ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα της επιλογής και οι αποφάσεις που θα πάρει μπορεί να τον οδηγήσουν στη καταστροφή αλλά σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα φταίει ότι γεννήθηκε αμαρτωλός αλλά ότι δεν μπόρεσε να ενσωματώσει όλα όσα ο Θεός έθεσε στη διάθεση του.

Ταρό και Μαντεία
Κάθε κάρτα του Ταρό αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη ενέργεια, όχι σαν φυσικό αντικείμενο αλλά σαν συμβολισμός μιας μεγαλύτερης αρχετυπικής ενέργειας. Οι κάρτες που διαλέγουμε σ’ένα άνοιγμα (spread) αντανακλούν τη δική μας ενέργεια κι έτσι αποτελούν καθρέφτη της κατάστασης μας τη συγκεκριμένη στιγμή. Με τον τρόπο αυτό το Ταρό μας βοηθάει να αναγνωρίσουμε τις βασικές ενέργειες που επιδρούν πάνω μας και να δουλέψουμε μαζί τους δημιουργικά. Ιδανικά θα έπρεπε από μόνοι μας να έχουμε αυξημένη επίγνωση και συνεπώς να μην χρειαζόμαστε κάρτες για να αναγνωρίσουμε τι συμβαίνει στη ζωή μας. Δυστυχώς όμως ο άνθρωπος συχνά ξεγελά τον εαυτό του και η αντίληψη της πραγματικότητας του είναι τόσο υποκειμενική που νομίζει αληθινό αυτό που εύχεται να είναι κι όχι αυτό που πράγματι είναι. Η αντίληψη μας περιορίζεται από την μειωμένη κατανόηση που έχουμε για τον κόσμο, μια κατανόηση που λειτουργεί σαν τοίχος που μας κρύβει τον πραγματικό κόσμο.Συστήματα όπως το Ταρό μπορούν να μας βοηθήσουν να κοιτάξουμε πέρα από τα όριατου τοίχου αυτού. Κάποιες χρήσιμες οδηγίες σχετικά με τη χρήση του Ταρό για μαντικούς σκοπούς είναι οι ακόλουθες:- Όταν θέτουμε μια ερώτηση και διαλέγουμε κάποιες κάρτες είναι σίγουρο ότι οι κάρτες αυτές θα μας δώσουν μια απάντηση. Το ζήτημα είναι κατά πόσο η απάντηση αυτή είναι η κατάλληλη για την περίσταση. Κατά πόσο δηλαδή οι κάρτες που διαλέξαμε και η θέση τους στο άνοιγμα είναι τυχαίες ή αποτέλεσμα κάποιας ανώτερης καθοδήγησης. Εδώ μπαίνουμε στην έννοια του τυχαίου στην οποία δεν θα ήθελα να επεκταθώ. Θα πρέπει όμως να έχουμε υπόψη μας ότι η χρήση τουΤαρό για μαντικούς σκοπούς στηρίζεται στη παραδοχή ότι σαν άνθρωποι έχουμε όλες τις απαντήσεις μέσα μας άσχετα αν παραμένουν απρόσιτες λόγω τις περιορισμένης κατανόησης μας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι κάποιος που σαν το Σωκράτη θα εκμαιεύσει την αλήθεια που, χωρίς να το ξέρουμε, γνωρίζουμε. Αυτό το ρόλο παίζει το Ταρό που αποτελεί το σύνδεσμο μεταξύ αυτού που ρωτάει και του ανώτερου εαυτού του που γνωρίζει όλες τις απαντήσεις. Έτσι είναι ίσως χρήσιμο πριν συμβουλευτούμε το Ταρό να ακολουθήσουμε κάποιο τελετουργικό που θα βοηθήσει τη σύνδεση με τον ανώτερο εαυτό. Αυτό το τελετουργικό μπορεί για παράδειγμα να είναι μια προσευχή, το άναμμα ενός κεριού κλπ, οτιδήποτε έχει νόημα για κάποιον και το κάνει επειδή το πιστεύει. - Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ αυτού που συμβουλεύεται το Ταρό και των καρτών. Αυτό προϋποθέτει εκτός από τη γνώση των καρτών και την εμπιστοσύνη ή τουλάχιστον τον σεβασμό στο Ταρό. Για να το πω διαφορετικά αν κάποιος ρίχνει τις κάρτες για πλάκα δεν μπορεί να περιμένει καμία σοφή καθοδήγηση. Όταν κάποιος εκπέμπει αδιαφορία, αυτό που θα λάβει θα είναι επίσης αδιαφορία.- Το παραπάνω δεν σημαίνει ότι απαιτείται τυφλή εμπιστοσύνη. Ο καθένας που συμβουλεύεται το Ταρό θα πάρει μια απάντηση την οποία μπορεί είτε να ακολουθήσει είτε όχι σύμφωνα με την ελεύθερη βούληση του. Αυτό που δεν έχει νόημα είναι να προσπαθεί κάποιος να εξάγει το αποτέλεσμα που επιθυμεί.- Όταν συμβουλευόμαστε το Ταρό θα πρέπει να είμαστε σε καλή ψυχική κατάσταση. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα τη μη κατανάλωση αλκοόλ αλλά επίσης σημαίνει και τον ήρεμο νου με την κατά το δυνατό έλλειψη επιθυμίας για το αποτέλεσμα. Αν για παράδειγμα είμαστε πολύ στενοχωρημένοι με μια κατάσταση και έχουμε σφοδρή επιθυμία για κάτι είναι δύσκολο να είμαστε ανοιχτοί στο Ταρό και να κατανοήσουμε την απάντηση που θα λάβουμε. Ιδανικά πριν συμβουλευτούμε το Ταρό θα πρέπει να έχουμε ξεχάσει επιθυμίες και αποφάσεις που έχουμε ήδη πάρει ώστε να αφήσουμε τις κάρτες να γράψουν το μήνυμα τους σε λευκό χαρτί.- Επειδή δεν μπορεί κάποιος να παρατηρήσει κάτι χωρίς να το επηρεάσει, κάθε φόρα που συμβουλευόμαστε το Ταρό αλλάζουμε και τις ενέργειες γύρω μας. Έτσι δεν έχει νόημα να επαναλαμβάνουμε ανοίγματα των καρτών με την ίδια ερώτηση αφού κάθε φορά οι ενέργειες θα είναι διαφορετικές. Άλλωστε κάτι τέτοιο είναι ένδειξη αμφιβολίας που έχει σαν αποτέλεσμα τη σύγχυση.- Όπως όλες οι ενέργειες κάνουν τον κύκλο τους, έτσι και οι ενέργειες των καρτών βρίσκονται σε άνοδο, σε πτώση, στο μέγιστο ή στο ελάχιστο. Φυσικά η ερμηνεία της κάρτας αλλάζει ανάλογα με την κατάσταση που θα βρεθεί. Αντίθετα με τα σημερινά τραπουλόχαρτα, οι κάρτες Ταρό μπορούν να έχουν δύο κατευθύνσεις, να βρεθούν δηλαδή σε όρθια θέση ή ανάποδα. Έτσι ενώ μια κάρτα σε όρθια θέση συμβολίζει ενέργεια που βρίσκεται στο μέγιστο της ισχύς της, σε ανάποδη θέση δείχνει ενέργεια που απουσιάζει, βρίσκεται σε πτώση ή σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης. Έτσι όταν σ’ ένα άνοιγμα υπάρχουν πολλές κάρτες ανάποδα η συνολική ενέργεια είναι χαμηλή και δεν εκδηλώνεται ξεκάθαρα προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αυτό βέβαια έχει και τη θετική του πλευρά αφού η κατάσταση δεν είναι παγιωμένη και υπάρχουν πολλά περιθώρια αλλαγής.- Μια διευκρίνιση για τις 16 κάρτες των προσώπων. Αυτές δεν είναι απαραίτητο να συμβολίζουν πραγματικούς ανθρώπους αλλά μπορούν να δείχνουν τα εφόδια (ικανότητες, προσόντα) που διαθέτουμε ή ακόμα και τις προκλήσεις που συναντάμε στη ζωή μας κάθε φορά που βρισκόμαστε στο δρόμο της ανάπτυξης.Τέλος έχουν προταθεί κατά καιρούς διάφορες ερμηνείες των καρτών και μάλιστα συχνά δίνονται λέξεις-κλειδιά που βοηθούν στην απομνημόνευση της σημασίας της κάθε κάρτας. Ωστόσο το Ταρό είναι ένα βιβλίο συμβολισμού και τα αληθινά σύμβολα βρίσκονται συνεχώς σε διαδικασία εξέλιξης. Γι’ αυτό καλό θα είναι να μην τα περιορίζουμε σε συγκεκριμένες ερμηνείες. Ο καθένας από μας, που επιθυμεί να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, καλείται να βρει το νόημα του κάθε σύμβολου στη ζωή του. Όπως οι ζωές μας είναι διαφορετικές το ίδιο είναι και ο ρόλος των συμβόλων. Αντίθετα όποιος δεν επιθυμεί να ασχοληθεί σοβαρά έχει ελάχιστα να ωφεληθεί από τη χρήση των συμβόλων.
τηλ: 9015001840

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου